آزادی

آزادی

فرهنگی - اجتماعی - سیاسی
آزادی

آزادی

فرهنگی - اجتماعی - سیاسی

اینترنت در بحرین قطع شد/چک سفید ترامپ به رژیم آل خلیفه در ریاض

بحرین

تجربه پنج سال گذشته نشان داده است که نگاه به بیرون قطعا نمی‌تواند تأثیری در حل و فصل بحران بحرین داشته باشد؛ حال این نیروهای انقلابی هستند که باید با تمامی امکانات و پتانسیل خود وارد عمل شوند.  هر اندازه که تشکیل دادگاه فرمایشی رژیم آل خلیفه و صدور حکم بر ضد مرجعیت شیعه در بحرین ظلم و بی عدالتی و حماقت دولت پادشاهی این کشور را نشان داد، اما اوج این حماقت زمانی اتفاق افتاد که نیروهای امنیتی به متحصنان مستقر در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم حمله کرده و با به شهادت رساندن دست کم 5 نفر از معترضان ( که تعدادی از آنها در بازداشتگاه ها به شهادت رسیده اند) و زخمی شدن صدها تن دیگر، کنترل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم را در دست گرفتند. بنا به گفته وزارت کشور بحرین، این نیروها آیت الله را در اقامت اجباری در منزلش قرار داده اند. این در حالی بود که بنا به گفته برخی منابع نزدیک به شیخ عیسی قاسم حال عمومی ایشان مساعد نبود و معلوم نیست با اتفاقات به وجود آمده، سلامتی ایشان در چه شرایطی قرار داد. این در حالی بود که در پی انتشار اخباری از عملیات امنیتی رژیم آل خلیفه تظاهرات‌کنندگان معترض بحرینی در نقاط مختلف این کشور به خیابان‌ها و میادین عمومی ریختند.

بیانیه وزارت کشور بحرین تعداد بازداشتی ها در نتیجه این عملیات را 286 نفر اعلام کرد که همچنان از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست. بنا بر اعلام منابع بحرینی تعداد زیادی از نیروهای امنیتی همراه با خودروهای زرهی منزل آیت‌الله را از تمامی طرف ها محاصره کرده و مانع از ورود خودروها و عابران پیاده به اطراف منزل شدند.

گفتمانی که رژیم آل خلیفه دیروز در بحرین نشان داد، گفتمان یک دولت متمدن و یک دستگاه قضایی عادلانه نبود، بلکه گفتمان وحشیانه و نژادپرستانه داعشی بود که هر اقدامی را بر ضد شیعیان به اتهام اینکه شیعه هستند را مباح می داند و هیچ یک از احکام شریعت از دیدگاه شیعیان از جمله خمس را به رسمیت نمی‌شناسد. در این گفتمان هر گونه اقدام و تجاوز بر ضد جامعه هدف مجاز شمرده می‌شود، حتی اگر این تجاوز ، حمله وحشیانه به منزل بزرگترین نماد دینی و سیاسی و بزرگترین مرجعیت مذهبی 80 درصد از ساکنان این کشور باشد.

اینترنت در بحرین قطع شده تا تصاویر و ویدیوهای اقدامات وحشیانه رژیم آل خلیفه در سایت‌های اجتماعی منتشر نشود. یکی از شاهدان عینی و ساکنان منطقه الدراز می گوید که تعداد بسیار زیادی از خودروهای زرهی و خودروهای معمولی بعلاوه خودروهای پلیس و دفاع غیر نظامی در شهر جمع شده اند، به طوری که من اولین بار است که این مقدار خودروی نظامی می بینم. گویا آنها به دنبال مبارزه با یک ارتش هستند ، نه متحصنان مسالمت آمیزی که هیچ سلاحی ندارند.

یکی از نزدیکان محمد کاظم زین الدین (شهید حمله دیروز نیروهای امنیتی بحرین) اوضاع منطقه الدراز را مصیبت بار خوانده و تأکید می‌کند: دین ما، از ما می خواهد که از مرجعیت دینی حمایت کنیم ، بویژه که وی به علت یکی از شعائر دینی یعنی خمس در دادگاه محاکمه شده است. ما از اینکه در این راه به شهادت برسیم، خوشحال خواهیم شد.

ارتباط نشست ریاض با تحولات الدراز

به نظر می‌رسد پادشاه بحرین در جریان نشست اخیر خود با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که اواخر هفته گذشته در حاشیه نشست ریاض برگزار شد ، چک سفید امضای ادامه سرکوبگری بر ضد ملت بحرین را دریافت کرده است. این موضوع را مرکز حقوق و دموکراسی بحرین مطرح می کند. رژیم آل خلیفه که میلیون‌ها دلار به شرکت‌های افکار عمومی غربی داده تا وجهه خود و رژیم سرکوبگر خود در جهان را بهبود بخشد، روابط و مناسبات ویژه‌ای در این شرایط منطقه‌ای با رئیس‌جمهور آمریکا ایجاد کرده بعلاوه اینکه همچنان در اطاعت آل سلمان در عربستان قرار دارد. کشوری که چند روز پیش اقدام مشابهی انجام داد و تخریب روش‌مندی را در مناطق العوامیه در شرق عربستان به کار گرفت. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.