آزادی

آزادی

فرهنگی - اجتماعی - سیاسی
آزادی

آزادی

فرهنگی - اجتماعی - سیاسی

در برنامه راز مطرح شد: ماجرای ناگفته هفت سال و نیم شکنجه دانشجوی شیعه آمریکایی در همسایگی دانشگاه هاروارد

برنامه راز

یکی دیگر از راه­های شکنجه این بود که ماموران دستبند و پابند فولادی به من یا بقیه زندانی­ها می‌زدند و به ما زنجیر می­بستند و اینها را با فشار می­کشیدند.  در برنامه راز که یک شنبه شب پخش شد به ماجرای شکنجه شدن یک دانشجوی شیعه در آمریکا پرداخته شد. در ادامه صحبتهای نادر طالب زاده مجری این برنامه با دانشجوی شیعه آمده است.

طالب ­زاده: امشب برنامه داریم دربارۀ موضوعی که من یک شاهد عینی دارم، موضوعِ برخورد ایالات­ متحده با کسانی که مخالفت می­کنند و منتقد هستند. در این مورد کسی که مسلمان و شیعه شده و شخص تحصیل­کرده­­ای است میهمان امشب ماست. او ۷.۵ سال در زندانی در شهر بوستون که یک شهر علمی است، زندانی شده! و ۸ ماه است که آزاد شده و به ایران پناهنده شده است. آقای علی اسکات ویتکوویچ.

ایشان بعد از ۷.۵ که آزاد می­شوند با زنجیر فرستاده می­شوند کشور چکسلواکی و از آنجا تصمیم می­گیرند بیایند ایران و الان اینجا هستند، ایشان در دانشگاه هاروارد در شهر بوستون علوم پزشکی تحصیل می­کردند. همچنین مشاور تزهای پی اچ دی  چند دانشجوی هاروارد بودند. بعد از اینکه مسلمان می­شوند و با یک آگاهیِ سیاسی که در ایشان پیدا می­شود در زمانی که تحصیل می­کنند به تدریج مطالبش را در مسجدی در شهر بوستون بیان می‌کند. پیش نماز مسجد ایشان را لو می­دهد و دوران زندانی­اش شروع می­­شود و فقط مقاومت می­کند که روحش نشکند.

تاثیر امام روی شما چه بود قبل از اینکه اسلام بیاورید و بعد از اینکه اسلام آوردید اسلام چه نقشی روی شما داشتند؟

ویتکوویچ: امام خمینی علتی هستند که امروز من اینجا هستم. اگر به خاطر امام خمینی و رحمت خدا نبود، امروز شاید اینجا نبودم و زنده هم نبودم. امام در ظاهر و فیزیک امروز در بین ما نیست ولی در قلب­های ما زنده است. هر کدام ما یک قطعه کوچکی از امام هستیم. شما یکی از فرزندان امام هستیم. من یکی از فرزندان امام هستم.آنهایی که امشب برنامه را نگاه می­کنند همینطور دختران و پسران امام هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.